1.כיצד עובד אדוורדס?

2.איך מפרסמים באדוורדס?

3.מה כדאי לי לפרסם באדוורדס?

 

1. גוגל אדוורדס עובד כמעין סוג של מכרז על כניסות או הקלקות גולשים ממילות מפתח ספציפיות.

בתחילה , בבואך ליצור קמפיין ,עליך להחליט מה חשוב לך יותר- כניסות או חשיפה, לפי זה תבחר עם לנהל קמפיין המבוסס על קליקים, או קמפיין המבוסס על עמודים נצפים.

(אם אתה מעוניין לדוגמא לפרסם מסיבה או אירוע חברתי, אולי עדיף לך ליצור קמפיין לפי עמודים נצפים, ואם אתה מעוניין למכור מוצר או שירות דרך אתרך, בד"כ תעדיף ליצור קמפיין המבוסס על כניסות נטו לאתרך)

כיום רוב האנשים בוחרים בקמפיין קליקים לכן בו נתמקד.

ולעסק: כל מפרסם או בעל עסק בוחר מילים מסויימות אשר הוא סובר שיביאו לו תנועה רלוונטית. באמצעות שימוש בכלים המעולים של גוגל ניתן לדעת כמה אנשים מחפשים מה.

כמה חיפושים התבצעו לכל מחרוזת, סטטיסטיקות מפורטות נוספות אינספור,טרנדים של גלישה בתוך האתר, איזה דפים הגולשים אוהבים, מאיזה דפים הגולשים יוצאים מהר, ניתוחים של מילות ומחרוזות מפתח, וכלי ניתוח רבים מאד ומגוונים. ונחזור למכרז- לאחר שבחרת את המילים שגוגל המליץ לך לבחור בהתאם למוצר או לשירות שתפרסם, גוגל מראים וחושפים בפניך את ההצעות של המתחרים שלך על אותן מילים, לפיהן תוכל לדעת מה הסכום אותו תצטרך להשקיע, על מנת להיות ראשון או שני במיקומים ככל שהמקום גבוה יותר ,העלות לקליק של לקוח תהייה גבוהה יותר.

בצורה זו אתה שולט בצורה מצוינת מהו הסכום המדויק אותו תהיה מוכן לשלם על כל כניסה ממוקדת מגוגל. קיימת אפשרות גם לפצל את הקמפיין, ולפרסם גם דרך רשת התוכן של גוגל ולא דרך רשת החיפוש, דבר זה אומר שהמודעה שלך תופיע באתרי אינטרנט רלוונטיים, ולא בגוגל עצמו. אנו ממליצים למתחילים בעסק להתמקד ברשת החיפוש ולא ברשת התוכן, העלולה לגמור לכם את תקציב הפרסום במהרה.

2. באדוורדס מפרסמים על ידי מנהל קמפיין או על ידי ניהול קמפיין אישי. גוגל נותנים לנו כלים מעולים , אשר בהם יכול כל אדם לו מעט זיקה לאינטרנט להשתמש. מומחי האדוורדס, הם אנשים שלומדים ומנתחים את השוק הפעיל של גוגל בצורה עקבית, ויודעים להוזיל מאד את מחירי ההקלקה על ידי טריקים ושיטות מגוונות, זהו בעצם מקצוע בפני עצמו אשר לוקחים על עצמם העוסקים בקידום אתרים בדרך כלל,אשר מכונה קידום אתרים ממומן.

למשל- טיפ: אם אתם יוצרים רשימה של מילות מפתח, ואתם מעוניינים לסנן מילים מסוימות- גוגל נותנת את האופציה למגוון סוגי התאמות, אשר לפיהם, תוחלט מידת ההתאמה לביטוי אותו חיפשו. למשל- אם אינכם מעוניינים שיגיעו ממילה מסויימת במחרוזת, אף על פי שמילות המפתח מתאימות, עליכן לסמן מילה זו במינוס,

הסבר: אם בחרתם במחרוזת "קידום אתרים" ואין אתם מעוניינים לקבל כניסות ממי שחיפש "מאמרים על קידום אתרים"- עליכם רק לסמן את המילה מאמרים במינוס שתופיע בצורה כזו (-מאמרים) וכאשר מוגשת על ידי גולש שאילתה אשר תכיל את המילה מאמרים, גם אם היא תכיל את המילים "קידום אתרים" הפרסומת שלכם לא תופיע.

כמו טיפ זה קיימים רבים ושונים אשר מאפשרים לנו לסנן ולמיין בצורה מוחלטת מה המילים המדויקות אשר יובילו לפרסומת שלנו.

מומחי האדוורדס , והמקצוענים בתחום, ניהלו עשרות קמפיינים ומכירים את הטריקים שגוגל נותן. דבר אשר יכול לחסוך כסף רב. כמו כן ניתן ללמוד ולחקור את אדוורדס באופן עצמאי, אך על לנו לשכוח שאין אפשרות ניסוי, וכל קליק, כל הופעת דף, תעלה לנו כסף. לכן ניתן ליצור קמפיין נסיוני, וללמוד דרכו, אך לקחת בחשבון שזהו שכר לימוד, על מנת להכיר את רשת הפרסום של גוגל.

3. מה כדאי לי לפרסם בגוגל אדוורדס?

למעשה- ניתן לפרסם בגוגל אדוורדס כמעט כל מוצר, שירות או אירוע . באופן עקרוני ניתן לפרסם כל דבר.

עדיפות תהיה כמובן לעסקים אשר מתבססים על האינטרנט כמקור הכנסה. חנויות ווירטואליות, עסקי אינטרנט(יוזמות אינטרנט, עסקים לבנייה וקידום אתרים,חנויות ווירטואליות, חברות תוכנה ועוד)מכיוון שהעלויות אינן נמוכות העסק צריך להיות מבוסס , ובתור עסק קטן חשובה נזילות לכספי הפרסום כי אמנם יחסית לפרסום חוצות המחיר זול מאד ו יש יתרונות רבים אך עדיין פרסום זוהי מדיה יקרה.

הפרסום בגוגל אדוורדס אינו דורש דבר מלבד הרשמה (שהיא בחינם) והבנת העסק.

מה שאומר שאין בעצם מוצר או שירות, שאי אפשר לפרסם שם.

מה שכן, חייב להיות לנו דף נחיתה, אתר אינטרנט או עמוד משלנו אליו נפנה מהפרסומת.

ועדיף שיהיה מושקע כמה שיותר ואיכותי – מכיוון שמכירת המוצר או השירות תתבצע לא בעמוד של גוגל אלא בדף בו ינחת הגולש כמובן.

(אדוורדס התחדשה לאחרונה ושודרגה-2009-מציעים לכולם להתרשם השינוי לטובה.)

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *