"מערכת זו תומכת לרוב בשיתוף פעולה בין משתמשים כדי ליצור, לערוך לסקור, לאנדקס לחפש, לפרסם והחזיק ארכיון היכיל סוגים שונים (הסוגים אותם אנו נבחר כמובן) של מדיה דיגיטלית וטקסט האלקטרוני.  מערכת ניהול תוכן אמורה לשמור ולטפל בקובץ מידע בכל שלבי מחזור החיים שלו, משלב ההעלאה, טיפול בקובץ,עריכה ,סדור וקטלוג , מעקב אחר הקובץ, ומחיקתו."

מערכות אלו ידרשו בדרך כלל בסיס נתונים. מערכות לדוגמא:

Databaseless CMS – מערכות ניהול ללא בסיס נתונים

Databaseless CMS, מערכות ניהול תוכן אשר אינן עושות שימוש בבסיס נתונים אלו ברוב המקרים מערכות מינימליות בדרישות הטכניות שלהן ופשוטות יחסית, מבוססות על עקרון בו התכנים, המאפיינים ונתוני האתר נשמרים בקבצים מקומיים ואינם מתבססים על DB \בסיס נתונים.

Lite CMS – ניהול תוכן בסיסי לאתרי אינטרנט

Lite CMS מערכות ניהול תוכן קטנות. משמשות לרוב באתרים קטנים ובינוניים (mini sites). מערכות אלו מתאפיינות בקלות ההתקנה והממשק האדמיניסטרטיבי הנוח  שלהן. 

LMS – Learning Management System – מערכת ניהול לתחום הפדגוגי

LMS -מונח למכלול התוכנות המאפשרות פעילות ברשת בין תלמידים למורים, שיתוף תכנים ואפשרויות ניהול מגוונות.

DMS – Document Management System – ניהול מסמכים

מערכת ניהול מסמכים(DMS) היא מערכת המחשב (או אוסף של תוכנות מחשב) המשמשת למעקב על תוכנות מסמכים ותוכנות שונות ברשת ומחוץ לה ,מסמכים אלקטרונים או תמונות. היא למעשה תומכת בכמעט כל סוגי הקבצים. ייחודה במרבית המקרים הוא הוא באפשרות אחזור המידע המהירה, ובניהול הרשאות המשתמשים המפותח.     מערכות מורכבת תכנותית  בדרך כלל אשר מביאות לידי ביטוי אינטגרציה בין יוזרים ומסמכים רבים ושונים.

CRM – Customer relationship management – מערכת ניהול קשרי לקוחות

CRM- מערכת ניהול קשרי לקוחות. מאפשרת אפליקציות רבות בין סוחר ללקוח, קבלת דוחות מפורטים לגבי פעילויות, ותיעוד של אירועים.

KMS – Knowledge Management System – מערכת ניהול ידע

מערכת לניהול ידע בארגונים, תמיכה יצירה, לכידה, אחסון ו הפצה של מידע הרעיון מאחורי המערכות הללו הוא שכל עובד בארגון יוכל לגשת למסמכים שונים אונליין לפי הרשאה\ וכמובן שיתוף קבצים ומידע בין עובדי העסק/חברה השונים. יתרונות  מערכות ניהול כאלו:*שיתוף מידע בעל ערך לארגון,

*מאפשר למנוע את "המצאת הגלגל"

*מקטין עודף עבודה.

המערכת מאפשרת בשימוש נכון להפחית זמן אימון עובדים חדשים  ונותנת אופציה לעסק לשמירה על קניין רוחני לאחר שעובד עוזב אם נצבר או נערך ידע כזה. יכול לשמש למגוון רחב של מודלים שיתופים, שיתופי פעולה ומאפשרת ליצור הירארכיות  ומניפולציות בקהילות וירטואליות ארגונים מורכבים, אגודות ושאר רשתות וירטואליות. ניהול תוכן מדיה; פעילויות, אינטראקציות ולעבוד-זורם מטרות; פרויקטים; עובד, רשתות, חוגים, הרשאות , התפקידים, ועוד משתתפים פעילים משתמשים על מנת להוריד ידע וליצור ידע חדש על מנת לשפר, למנף ולהעביר ידע ושירותים חדשים באמצעות הכלים המתקדמים המובנים במערכת.

Groupware – ניהול פרויקטים קבוצתי

Groupware -מערכת לניהול פרויקטים משותפים לקהילת אנשים, אשר  מתבססת על מוטיב רעיוני שאותם אנשים  אינם צריכים להיות באותו מקום בעולם.

Enterprise resource planning – ניהול משאבים

 או בקיצור ERP, בתרגום חופשי ניהול משאבי הארגון. בפועל זוהי תוכנה לעיבוד נתונים מינהלי (ענ"מ) שמטפלת בכל צרכי עיבוד הנתונים בארגון.

Leave a comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *