קידום אתרי תוכן – המידע שלך מרים אותך גבוה בתוצאות

קידום אתר תוכן, הוא משימה שונה מעט מקידום אתר תדמית. אתר תוכן בד"כ ישב על מאגר מידע אשר יכיל את התכנים בו, אתר תוכן אמור ורצוי שיתעדכן בתכיפות. אל לו להיות אתר סטטי אשר לו, נשתמש בסוג קידום אחר.

קידום אתר, אשר מכיל תוכן רב יעשה בעיקר על ידי שימוש בתכני האתר. קישורי עוגן , קישורים במילים, הוספת תכנים קבועה, וחיזוק על ידי קישורים מאתרים ואתרי תוכן רלוונטים, הם השיטות והמתודות עליהם עובדים בקידום אתר תוכן. מכיוון שאתר דינמי יתבסס על מערכת ברוב המקרים, הוספת התכנים בו תהיה קלה יותר מאתר הבנוי בhtml , ונוחה יותר.

היא תתבצע במרבית המקרים דרך הממשק הניהולי של האתר, דרכו גם נוכל להוסיף קישורים ותכנים שונים בנוסף למידע.

אם כי במידע ותוכן נתמקד.

מדוע?

מנועי החיפוש(גוגל לדוגמא) אשר סורקים את האינטרנט , סורקים בעיקר תכנים המבוססים על מידע.

ככל שהטקסט רב יותר ורלוונטי יותר לעניין כך הופך האתר למקודם ואטרקטיבי יותר לגולש.

מנוע החיפוש מזהה את הרלוונטיות והעניין שיוצר אתר,לפי צפיפוית של מילים מסוימות,על ידן הוא מנתח את התוכן באתר. לפי אותה רלוונטיות, מחליט מנוע החיפוש (לדוגמא גוגל) האם לשלוח לאותו אתר גולשים (לתת לו תוצאות עליונות כאשר מתבצע חיפוש)

או האם ל"ייבש" את האתר (לתת לו תוצאות בדפים זניחים של מנוע החיפוש אם בכלל) ככל שהאטרקטיביות והרלוונטיות עולה עולים מס' ההגעות לאתר על ידי מנועי החיפוש, במחרוזות חיפוש רלוונטיות.(מחרוזת חיפוש=המילים אותן אתם מקישים בגוגל על מנת למצוא מידע)

מה הכוונה?

הקמנו לדוגמא אתר לבניית אתרים. כאשר נקדם אתר זה אנו מעוניינים בX כניסות. אבל לא כל X. אנו מעוניינים שהגולשים יגיעו אלינו על מנת למצוא מבוקשם. לכן נחזק מילים רלוונטיות בלבד.

לא נחזק את המילה "בניה" למשל. כי היא תביא אלינו תנועה לא רלוונטית.

ננסה לחזק את המילים, "בניית אתרים" או "אתרי תדמית" מכיוון שהגולשים אשר יגיעו ממחרוזות אלו בוודאי ימצאו אצלינו את המידע או השירות הרלוונטי להם, בעוד מי שיגיע מהמילה "בניה" מן הסתם חיפש חומרי בניין או חומר אחר בנושא בניין, ואין אנו רלוונטים לו.

לכן, בקידום כל אתר(לא רק בקידום אתר תוכן, אך בעיקר, כי בו כמות התכנים בד"כ רבה וקשה ליצר רלוונטיות למילים מסוימות) בקידום אתר תוכן יש פחות משמעות לאופטימיזציה (seo) ויותר משמעות לכמויות התכנים ונפח המילים בתוכן.

נתמקד במילים הרלוונטיות לתנועה אותה אנו מעוניינים ליצור באותו אתר אינטרנט. מלאכה זו היא איננה דבר קל, אך בעלי המקצוע משתמשים בכלים ושיטות אשר מפשטים את הנושא.

אל תשכחו שהמבקרים הם אלו הגורמים הצלחה וכשלון לאתרכם- ואתר ללא מבקרים, הוא כמו גן סגור כמו מפעל נטוש, או כל מטאפורה אחרת שתחפצו… אני מאמין שהעניין ברור לכולנו כבר.

לשאלות ותגובות נוספות בנושא קידום אתרי תוכן פנו לאינטרמיינד-

המומחים לשיווק באינטרנט

קידום אתרי תוכן - המידע שלך מרים אותך גבוה בתוצאות